Cursus Ikonen schilderen in najaar 2024

cursus ikonen schilderen

Altijd al een ikoon willen schilderen?

In het najaar van 2024 gaat in het Ikonenmuseum te Kampen een nieuwe cursus van start.

Wij gaan aan de slag op de traditionele manier van de Ikonenschilders.
Er wordt gewerkt met de materialen die vroeger al werden gebruikt. We houden ons aan de aloude regels, waaronder een terugkerende gezamenlijke start door het lezen van het oude ikonen-schilders-gebed.

Deze cursus heeft plaats voor 6 deelnemers. Dit zodat we een ieder voldoende aandacht en begeleiding kunnen geven.

Praktische informatie

We zullen in totaal 8 zaterdagen aan de slag gaan in de maanden september, oktober en november. Materialen zitten bij het lesgeld in.

Lesdagen (van 11 uur tot 16 uur)

7 en 21 September

5, 19 en 26 Oktober

9 en 23 November

7 December

Koffie en thee is aanwezig in het museum. Voor een lunch dient zelf gezorgd te worden. Er zijn voldoende broodjeszaken en er is een markt om de hoek.

De kosten zijn in totaal € 375.= voor 8 lessen. Er kan eventueel, wanneer de ikoon niet klaar is, een 9de les volgen in overleg.

Opgeven kan via e.jalving@ikonenmuseumkampen.nl

Docenten

De cursus zal worden gegeven door Monique Meyer.

Monique geeft thuis in kleine setting les aan mensen die zich verder willen verdiepen in een speciale richting; bijvoorbeeld tekenen, mandala of schilderen. Sinds een aantal jaar is zij zich gaan verdiepen in het ikoonschilderen en heeft verschillende retraites gevolgd waarin ze is onderwezen door Martin Mandaliev; een bekende ikoonschilder.