Veelgestelde vragen

Hieronder geven we het antwoord op een aantal veelgestelde vragen. Wordt je vraag hieronder niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

1. Veelgestelde vragen - praktische zaken

Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig voor een bezoek aan het museum?

Per 6 november heeft u een coronatoegangsbewijs nodig voor museum bezoek. Een QR code in de Coronacheck app of op papier wordt gescand aan de kassa.

Kan ik veilig het Ikonenmuseum bezoeken?

Jazeker, wij hebben allerlei maatregelen getroffen die in lijn zijn met de richtlijnen van het RIVM en het protocol van de Museumvereniging. Belangrijk zijn de extra huisregels die het museum heeft opgesteld om je bezoek zo veilig en aangenaam mogelijk te laten verlopen. 

Kan ik ook met een groep het museum bezoeken?

Ja het is mogelijk om een groepsbezoek te plannen in het museum. Wij vragen wel of u een groepsbezoek aanmeldt. 

Rondleidingen kunnen aangevraagd worden via het contactformulier.

Hoe is de schoonmaak geregeld in het Ikonenmuseum?

Voortdurend is er een medewerker aanwezig voor het schoonmaken van belangrijke elementen als trapleuningen en deurkrukken. Bovendien is er in het museum handgel en zeep aanwezig waarmee je je handen kunt desinfecteren. We vragen je dan ook om regelmatig hiervan gebruik te maken en/of je handen te wassen.

Kan ik gebruik maken van de garderobe / kluisjes?

Er zijn een garderobe en kluisjes beschikbaar. Grote tassen en rugzakken worden niet toegelaten op de museumzalen. Grote tassen kunnen bij de kassa worden gestald. 

Zijn de museumwinkel en het Café ook geopend?

Beiden zijn geopend. Wilt u iets drinken in ons café? Per 25 september is het coronatoegangsbewijs (QR code met legitimatiebewijs) verplicht in alle binnenhoreca. Laat onze medewerkers weten dat u iets wilt drinken en zij zullen u verder helpen.

Ik ben in het bezit van een OV-begeleiderskaart. Mag mijn begeleider dan gratis mee naar binnen?

Bezoekers die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mogen op vertoon van een OV-begeleiderskaart gratis één begeleider meenemen. 

Overig

Is het mogelijk bij de kassa een Museumkaart te kopen?

Nee, het is niet mogelijk om bij de kassa een Museumkaart te kopen. Bestel de museumkaart online

Hoe kan ik informatie krijgen over een kunstwerk uit de collectie van het museum?

U kunt via het contactformulier een vraag over een bepaald kunstwerk stellen.

Hoe kan ik de waarde van een kunstwerk achterhalen?  

Voor taxaties kunt u zich wenden tot een veilinghuis, kunsthandelaar of zelfstandig taxateur. Er zijn in Nederland diverse, in ikonen gespecialiseerde, taxateurs actief. Via internet zijn zij makkelijk te vinden. 

Welke stappen kan ik ondernemen indien ik een voorwerp wil schenken, legateren of in bruikleen wil geven aan het Ikonenmuseum?

Indien u een (kunst)historisch voorwerp in uw bezit heeft en dit graag een plek wil geven in het Ikonenmuseum kunt u een e-mail sturen naar info(at)ikonenmuseumkampen.nl of een brief sturen naar:

Ikonenmuseum Kampen

Buiten Nieuwstraat 2
8261 AV Kampen